Trafiknät för bil- och busstrafik samt gång- och cykeltrafik utformas med hänsyn till lokala förhållanden. Vi utgår från en varierad uppsättning av olika grundlösningar. Vi ger Er platsanpassade och effektiva trafiknät med vackra gaturum.

Stadsmodell med trafikleder och triangulära typkvarter. Typkvarteren byggs på efterhand utan extra passbitar. Tillväxten sker enklare här än i rutnät.
Vi tar fram lösningar anpassade efter Era önskemål och behov. Lokala förutsättningar som topografi och strandlinjer utnyttjas. På öppen slättmark skapar vi variation. Förutom trivsel och skönhet så får Ni en hög orienterbarhet.

Översiktsplan för stad med principiell utbyggnad av trafik och bebyggelse. Radiell kollektivtrafik från stadskärnan kompletteras av matarbussar till respektive stadsdelscentrum
Vi utformar kvarter och hus utifrån plats och aktuella behov. Vi orienterar hus och gatunät efter väderstreck där det behövs. När vi planerar tätare bebyggelse minimerar vi insynen och skapar samtidigt ljusstråk.
Vi planerar höga byggnader med varsamhet så att de smälter in i omgivningen och så att vind- och skuggeffekterna blir acceptabla.
I’m a architecture student and just wanted to tell that i like too much the kind of architecture you have in Stockholm. I don’t speak swedish but i’ve seen a bit of your project and i like it too. Regards from Colombia.